Ідеальний текст: 10 книг, що вчать добре писати
Всесвітньо відомий рекламіст і
копірайтер Девід Огілві був впевнений, що навички письма треба безперервно
вдосконалювати. Цей принцип стосується як майстрів письма, так і новачків. В
сьогоднішньому матеріалі підбірка 10 книг, які знаходяться в списку must-read
для рекламістів, маркетологів, письменників, контент-редакторів та людей
творчих професій.
Вільям
Зінсер «Як писати добре. Класичний посібник з написання нехудожніх текстів»
Хтось сказав, що «писати – значить
думати на папері». І той, хто вміє ясно мислити, може легко передати думки у
тексті. Вільям Зінсер демонструє цю позицію на практиці.
Книгу можна вважати настільною. Її
неможливо просто прочитати і відкласти. Такі книги потрібно зачитувати до
дірок, щоразу підкреслювати нове важливе і зосереджуватися на порадах і
принципах. Вона допомагає систематизувати все, що ми раніше читали або слухали
про правила хорошого тексту.
Книга підійде всім, чия робота – писати
тексти, вигадувати сюжети або сценарії, або тим, хто вчиться правильно
викладати думки на папері.
Михайло
Веллер «Технологія оповідання»
Книгу Веллера можна спокійно називати
посібником про основні принципи і тонкощі написання оповідання. Книга розділена
на розділи, кожен з яких присвячений окремій частині тексту: відбір матеріалу,
зачин, стиль, деталь.
«Іноді перша фраза просто хороша сама по
собі і довго живе в пам’яті письменника незатребуваною: її нема до чого
пристосувати»
Читайте книгу, навіть якщо ви не
плануєте найближчим часом написати роман. Можливо після прочитання така ідея у
вас з’явиться.
Мередіт
Маран «Навіщо ми пишемо»
Автор книги Мередіт Маран зібрала
історії 20-ти сучасних успішних письменників. Кожен з них розповідає про пошук
натхнення, секрети письменницької майстерності і дає цінні поради. Одні історії
веселі, інші трохи сумні. І завдяки таким одкровенням книгу легко читати.
Енн
Ламотт «Птах за птахом»
Книга написана досить успішним автором,
практиком, людиною, яка пройшла всі етапи становлення письменником. Енн Ламотт
пише в основному нон-фікшн книги, а також веде майстер-класи з письменницької
майстерності. У своїх книгах і в цій безпосередньо вона розповідає про свою
кар’єру, сім’ю, депресії і творчість.
«Птах за птахом» – це не посібник, і не
книга із серії «10 правил правильного тексту». Це скоріше роман, в якому автор
говорить з читачем, розповідаючи про найвідвертіші речі і людей. Енн Ламотт
говорить про те, як це – бути письменником, як уникнути помилок і легко
пережити «творчий застій». Звичайно, в книзі є і цінні поради, які
проглядаються через призму історій з її життя.
«Єдиний спосіб почати писати – це
накидати слабку, ні на що не придатну першу чернетку».
Люсія
Капаччіоне «Сила іншої руки»
Ця книга незвичайна, оскільки розповідає
про письменство в контексті нейрофізіології. Люсія Капаччіоне пропонує
абсолютно нетрадиційний спосіб розвинути творче мислення під час написання тексту
– почати писати «допоміжною» рукою (наприклад, лівою, якщо ви зазвичай пишете
правою) і таким чином активувати праву півкулю мозку.
Сергій
Бернадський «Продаючі тексти»
Як правильно писати рекламні та тексти,
що продають, на чому робити акценти, яким чином продемонструвати продукт
покупцеві – книга дає безліч варіантів відповідей на ці та інші питання.
Сергій Бернадський, який є практиком,
підготував ряд прийомів і способів, як написати кращий комерційний текст. Книга
корисна в першу чергу маркетологам, рекламістам і власникам бізнесів.
Адам
Куртц «1 сторінка в день»
Мотивуюча книга і одночасно блокнот, в
якій кожен може для себе знайти цікаві ідеї на кожен день. Книга буде цікава
насамперед творчим особистостям.
Автор пропонує відкласти телефон, взяти
олівець і записувати ідеї, плани, поради від руки, тим самим розвиваючи
креативне мислення. Кожна сторінка книги-блокнота припускає один день, який
може бути розписаний так, як цього захоче власник.
Марк
Леві «Геніальність за замовлення»
Книга Марка Леві в першу чергу написана
для тих, хто щодня шукає ідеї та натхнення. Автор пропонує цікаву і просту
техніку – фрірайтинг, яку він використовує протягом багатьох років для
вирішення бізнес завдань, генерації ідей та креативних рішень і, власне,
написання книги.
До техніки фрірайтингу вдаються ті, хто
потрапляє в так званий «творчий застій». Основну ідею книги можна зрозуміти з
перших рядків: «Ваш розум може більше, ніж ви думаєте»
Книгу «Геніальність на замовлення» деякі
називають «мозковий струсом», оскільки автор крім теоретичний знань, прийомів і
рад пропонує виконувати цікаві практичні завдання – власне, писати тексти.
Джулія
Кемерон «Право писати»
Джулію Кемерон можна вважати
автором-натхненником. Вона вважає, що письменство в будь-якому його вигляді має
в першу чергу приносити насолоду і задоволення.
У книзі немає правил орфографії або
пунктуації, зате є поради, як завоювати любов читача, знаходити правильні слова
і вміти висловлювати почуття і емоції на папері.
Сем
Харрісон «Продай свою ідею»
«Якщо у вас є ідея, але
ви не можете про неї розповісти – вважайте, що ідеї у вас і не було».
Книга написана для тих, хто продає ідеї,
але також буде цікава й корисна творчим особистостям, маркетологам і
рекламістам. Сем Харрісон зібрав найцінніші поради, принципи та практичні
знання про те, як правильно продати свою ідею кому завгодно – другові,
керівнику, інвестору.
Коментарі
Дописати коментар